Cenu veřejnosti v soutěži o nejlepší koprovku získal brněnský OREA Hotel Voroněž

Datum: 20.3.2010
ZLÍN – Restaurace Moravská chalupa OREA Hotelu Voroněž z Brna vybojovala Cenu veřejnosti při regionálním kole soutěže Czech Food Cup, které se konalo v sobotu 20. března ve Zlíně. V improvizovanou kuchyni se tu proměnil sál Masters of Rock Café.

V soutěži, jejíž finálové kolo se odehraje 1. května v Karlových Varech, se utkali kuchaři vybraných moravských restaurací s certifikáte Czech Specials. Soutěžním pokrmem byla koprová omáčka a dále libovolná regionální specialita či specialita šéfa kuchyně.

Na klání se přišlo podívat několik set lidí. O soutěžní ochutnávky byl mimořádný zájem - kuchaři rozdali připravené degustační porce do posledního sousta. Návštěvníci do hlasování odevzdali na šest set hlasovacích lístků. Moravská chalupa vedle koprové omáčky zaujala chutnou králičí rolkou v anglické slanině.

Kromě veřejnosti hodnotila pokrmy odborná porota. Ta do karlovarského finále "poslala" ve shodě s názorem veřejnosti Moravskou chalupu OREA Hotelu Voroněž, reprezentující Jižní Moravu, dále restauraci Hotelu Sepetná za Severní Moravu a Slezsko a Restaurant Sušil z Bystřice pod Hostýnem za region Střední Morava.

Soutěž Czech Food Cup začala 6. února prvním regionálním kolem restaurací z Prahy a okolí, jejichž kuchaři z národních specialit vařili svíčkovou na smetaně. Po Zlínu čeká regionální kolo kuchaře ze severu a východu Čech, kteří budou připravovat ovocné knedlíky. Regionálnímu kolu pro jih Čech a Vysočinu bude dominovat česká ryba na kmíně a západním Čechám vepřová pečeně s knedlíkem a zelím. První květnový den se pak Karlovy Vary stanou hlavním městem Czech Specials – na kolonádě se uskuteční národní finále, během kterého se bude vařit a ochutnávat rajská omáčka.

Na projektu Ochutnejte Českou republiku s mezinárodním názvem Czech Specials spolupracuje CzechTourism s Asociací hotelů a restaurací a Asociací kuchařů a cukrářů. Projekt se věnuje propagaci tradiční české kuchyně. Jeho cílem je obnovit prestiž české gastronomie a vybudovat z ní jeden ze stěžejních marketingových produktů pro propagaci turistického potenciálu ČR na národní úrovni i v zahraničí.

Certifikované restaurace nabízející národní a regionální jídla turista pozná podle loga Czech Specials. Jejich seznam je k dispozici na webových stránkách www.CzechSpecials.cz nebo www.ochutnejtecr.cz.